El programa Reempresa Castelldefels, gestionat des de La Guaita, ha fet possible un nou cas…

L’startup de Castelldefels LuxQuanta aconsegueix una inversió de 8 milions d’euros per a ciberseguretat quàntica
L’empresa fa un salt endavant en el desenvolupament de la tecnologia quàntica aplicada en ciberseguretat amb aquesta ronda d’inversió liderada pel fons Big Sur Ventures, amb A&G com a inversor majoritari; la participació de nous inversors com Wayra (Telefónica), GMV i el Consell d’Innovació Europeu (EIC Fund); i la renovació dels inversors actuals Corning i GTD.
“Aquesta ampliació de capital suposa un salt d’escala per nosaltres, passem de ser una startup a una scaleup“, valora Vanesa Diaz, consellera delegada de la companyia de Castelldefels. La principal via de negoci de LuxQuanta és el resultat d’una investigació portada a terme per l’Institut Català de Ciències Fotòniques (ICFO) durant més de quatre anys. L’objectiu principal d’aquesta recerca, comandada pels doctors Sebastian Etcheverry i Saeed Ghasemi, era millorar la seguretat de la transferència de dades en les xarxes de fibra òptica a través de la creació d’un carril encriptat dintre d’aquestes xarxes.
“L’auge de la computació quàntica suposa un important risc per als sistemes de xifratge actuals, i LuxQuanta és capaç de respondre als nous reptes quàntics amb un sistema que s’integra fàcilment en la xarxa òptica existent i que és molt fàcil d’escalar”, explica Diaz, que es va incorporar com a CEO als inicis de l’empresa, fundada el maig del 2021.
Des d’aleshores i fins ara, l’startup ha treballat per aconseguir finançament per part d’empreses de telecomunicacions, centres de dades i administracions públiques nacionals i de l’estranger. De fet, aquests 8 milions d’euros recaptats s’empraran en continuar accelerant el creixement del negoci a escala internacional.
“Estem creixent molt a Espanya i l’estranger. Ja tenim clients en dotze països europeus, als Estats Units, Brasil i Singapur”, afegeix Vanesa Diaz. LuxQuanta actualment dona feina a una cinquantena de persones a la seva seu principal de Castelldefels i prepara el trasllat a Barcelona amb l’objectiu de continuar ampliant la plantilla.
Comments (0)