skip to Main Content
936 352 575 promocio.economica@castelldefels.org

Joves en Pràctiques (3): Adrián Lopera, descobrint nous camins professionals en el sector públic

Mitjançant la convocatòria de la iniciativa Joves En Pràctiques (JENP), el Servei d’Ocupació de Catalunya incentiva la contractació laboral en pràctiques de joves amb formació i beneficiaris del programa de la Garantia Juvenil. D’aquesta manera, es pretén millorar la seva ocupabilitat amb l’adquisició de les aptituds i les competències derivades de la pràctica laboral.

En aquesta tercera i última entrega del serial on hem conegut de prop els casos de tres joves de Castelldefels que s’han beneficiat del programa JENP, descobrirem la història de l’Adrián Lopera, que ha pogut aplicar la seva formació en gestió administrativa i finances en un camp que li era del tot desconegut dintre de l’administració pública.

Adrián Lopera – 25 anys – Doble grau en Administració i Finances i Assistència a la Direcció

El cas d’Adrián potser no és el més comú entre els joves estudiants de quart d’ESO, però ja va ser llavors que va esbrinar quin seria el sector professional al qual encaminaria les seves següents passes. Tot gràcies a una assignatura optativa sobre Gestió Administrativa que el va portar a realitzar un grau mitjà de la mateixa temàtica, i a partir del qual va poder treballar per primera vegada en l’administració pública. Concretament a la Biblioteca Ramon Fernàndez Jurado, de Castelldefels, en modalitat de pràctiques.

La seva trajectòria professional començava tot just a definir-se quan va decidir continuar la seva formació amb el doble grau superior en Administració i Finances i en Assistència a la Direcció. Aquest cop les pràctiques el van portar a cobrir una vacant temporal en una empresa privada on s’encarregava de la comptabilitat i on va encaixar des del primer dia. Tant és així que, una vegada finalitzada la seva relació laboral, va ser traslladat a un lloc de comptable en la gestoria de Barcelona que portava les finances de la mateixa empresa.

L’oferta del JENP em va atreure molt, tant per poder treballar a l’administració pública, com per poder aprendre d’un sector professional que fins ara desconeixia.

Dos anys després, però, va arribar la covid i la necessària reducció de plantilla el van portar a l’atur, moment en què es va apuntar al sistema de la Garantia Juvenil. I aquí és on va aparèixer en el seu camí el programa JENP, amb una vacant com a tècnic administratiu al Departament de Prevenció de Riscos Laborals de l’Ajuntament de Castelldefels. “Tot i no tenir formació específica en PRL, el meu perfil els encaixava pel vessant administratiu. Em va atreure molt l’oferta, tant per poder treballar a l’administració pública, com per la possibilitat d’aprendre sobre un sector professional que fins ara desconeixia“.

Des de l’edifici històric de l’Ajuntament, Adrián ha treballat braç a braç amb el seu encarregat i màxim responsable del Departament de PRL, que el va guiar en les seves primeres passes i el va formar en tots els coneixements necessaris per a desenvolupar la seva feina. “Treballar amb l’Alfonso ha estat un luxe, m’ha tractat des del primer dia i fins a l’últim com un company més, però amb total predisposició per a ensenyar-me l’ofici i donar-me la confiança per a realitzar de forma autònoma les tasques que m’assignava“. Tasques de molt diversa índole, que anaven des del control d’stock i entrega de material i Equips de Protecció Individual (EPI) al personal dels diferents departaments i equipaments municipals, a l’avaluació de riscos i la investigació d’accidents que es poguessin produir en centres de titulació municipal.

Recomanaria sens dubte inscriure’s al programa per tenir l’oportunitat de conèixer el funcionament de l’administració pública i per tot l’aprenentatge que pots adquirir.

Cada setmana podien sorgir noves situacions a afrontar. La monotonia no tenia cabuda en el meu dia a dia, i el fet de poder sortir i fer ‘feina de camp’ regularment, ha enriquit molt la meva experiència“. Aquestes són algunes de les claus que expliquen la valoració tan positiva que Adrián fa del programa JENP i d’aquests sis mesos de contracte a l’Ajuntament, on el que més destaca és tot l’aprenentatge que ha obtingut. “Per una banda, sobre Prevenció de Riscos Laborals, un sector que m’era del tot aliè i que m’ha resultat molt atractiu per a poder desenvolupar una trajectòria professional en el futur. I, d’altra banda, sobre el funcionament intern de l’administració pública, que pensava que anava d’una manera que he descobert que no té res a veure amb la realitat“.

Precisament, aquesta nova experiència com a treballador públic ha fet a l’Adrián replantejar-se el seu futur immediat, contemplant per primera vegada estudiar oposicions per poder optar a alguna vacant municipal. “Les condicions laborals, els horaris, les rutines, l’estabilitat i, també, l’ambient de companyonia i col·laboració de tot el personal que m’he trobat, m’han fet plantejar seriosament intentar introduir-me en el sector públic“.

I és que l’Adrián sempre ha mantingut una coherència respecte a la seva formació i experiència laboral, que amb el JENP ha pogut ampliar, adquirint nous coneixements i descobrint nous sectors professionals en l’àmbit de l’administració pública. “Dintre de cinc anys, quan rondi la trentena, m’agradaria estar treballant de manera estable com a administratiu, comptable o tècnic de prevenció de riscos. Per assolir-ho, si cal, continuaré formant-me i aprofitant oportunitats laborals com el JENP per conèixer nous sectors professionals“.

+ Si vols informar-te sobre pròximes convocatòries del JENP:

This Post Has 0 Comments

Deixa un comentari

Back To Top
X